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Descripción de empleo The Strategic Business Analyst primary focus is to support the business providing guidance on market insights and competitor strategies to facilitate decision making at Cluster level. Develop best practice approaches for identifying and implementing market opportunities and learnings optimizing the use of the business levers Turn insight into actionable commercial recommendations through close collaboration with key stakeholders (other cluster functions such as finance and SMO, as well as market teams) Responsible for actively challenging the current thinking by applying analytical techniques to evaluate and draw conclusions that inform recommendations on portfolio and business strategy for the Cluster Raise the bar in quality of recommendations, by increasing capabilities & tools. Coach others in those methodologies and recommendations Collaborate with Division & Group by identifying and sharing best practices Act as facilitators of Operating Model in Iberia through increasing knowledge and quality of support towards markets and improving the coordination towards key stakeholders in Iberia, Division & Group along key processes Represent the department’s strategic vision in cross functional working groups Qualifications, Skills and Experience - Fluent in English -3 years working experience in consulting or Business development in a FMCG organisation - Agility in analysing complicated information, identify risks and opportunities and explain complex issues simply - A strong understanding of broad business issues, the trade and competitive environment -Gravitas, confidence and leadership skills to challenge and influence at all levels of the business With experience of working in an insight/ commercial/analytical role -Self-motivated and driven for career progression -Proactive self-starter, with the ability to work with minimum guidance - Able to interact positively and work effectively with others, thanks to strong comm
Fecha de publicación: 27/07/2017
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Are you passionate about Innovation? We are looking for a System Engineer to join in an innovation centre of one our clients located in Madrid. Job Purpose: • Senior Engineer to cover the resources gap identified on Moonshot program, required to create the new alarm product group of devices to be launched during the next years. Main Responsibilities: • In charge of the audio and voice architecture of new products and services: • Requirements definition • Suppliers management • Establishment of voice related quality indicators of the product • Voice recognition and biometrics technology strategy definition • Coordination with other areas of the company for project execution Required Qualifications: • BS in Electrical or Telecommunications Engineering • Minimum 5 years of experience in hardware design and embedded firmware of audio devices • Fluency in English and Spanish • Experience in voice recognition/biometrics and acoustic beamforming technologies • Good knowledge of manufacturing process of electronic devices and test design • Innovation oriented and team working skilled • high energy and leadership
Fecha de publicación: 04/05/2017
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Seleccionamos para incorporación directa en plantilla de cliente, un project manager con experiencia en gestión de clientes y equipos de desarrollo en tecnologías Web (PHP). La persona seleccionada se incorporará en la plantilla de una de las empresas con mayor proyección tecnológica del momento, donde trabajará con la última tecnología y en la gestión de proyectos complejos e innovadores. Funciones: Participación en los proyectos desde la fase inicial, atendiendo a las necesidades de los clientes y trasladándolas al equipo de desarrollo, haciendo el seguimiento de las entregas. Realizar funciones de Product Owner, gestionando con el cliente el product backlog para trabajar con el equipo de desarrollo en la priorización de los entregables. Experiencia requerida: Mas de 3 años de experiencia con rol de project manager, con capacidad para trabajar y comprender las necesidades de los equipos de tecnología y de los clientes, siendo el nexo entre ambos para la consecución de los
Fecha de publicación: 04/07/2017
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Descripción Experis, compañía del grupo de empresas de ManpowerGroup, es líder global en reclutamiento y selección profesional y gestión de proyectos. Impulsamos el crecimiento de las organizaciones a través de un intenso proceso de atracción, evaluación y selección, especializados en IT. Buscamos un Analista de Negocio IT con experiencia en software y plataformas .NET para integrarse en plantilla de uno de nuestros clientes ubicado en Majadahonda (Madrid). Se ofrece: - Incorporación en plantilla de cliente final - Proyecto estable - Entorno dinámico y de continuo aprendizaje Se garantiza confidencialidad en el proceso de selección Requisitos mínimos - Experiencia en coordinación y gestión de proyectos de las actividades entre los usuarios, PM y equipos de IT en sector automovilístico - Experiencia en Software integrado, sistemas web y plataformas .Net - Definición de requisitos de negocio - Elaboración de procesos - Documentación funcional - Revisión de solucione
Fecha de publicación: 23/06/2017
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Importante Banco Nacional de primer nivel en proceso de expansión, busca incorporar varios Ejecutivos/as Comerciales especializados en los mercados PYME, en MADRID. Perfil Ejecutivo PYMEs Madrid (3/5 años experiencia): Será responsable de la gestión de una cartera de clientes del segmento de Pymes en una de las oficinas universales de la entidad en Madrid, así como de la captación de nuevos clientes para hacer crecer dicha cartera. Funciones: - Planificar y ejecutar la actividad comercial, de cara a asegurar el cumplimiento de los objetivos marcados por la división comercial, detectar las oportunidades de negocio para así obtener la máxima rentabilidad de la cartera. - Aplicar la política de precios a las operaciones de activo y servicios de los clientes de su cartera. - Decidir las operaciones de activo de acuerdo con el modelo de riesgo vigente, preparar las propuestas de riesgos para presentar al Comité de Riesgos de la oficina, así como asegurar la calidad del seguimiento. Aptitudes y conocimientos deseados: - Titulación Universitaria en ADE o similar. - Nivel alto de inglés muy valorable. - Experiencia en funciones de captación y desarrollo de negocio que actualmente esté desarrollando las mismas en el área de MADRID CENTRO, de 3/5 años en el sector Pymes. - Dominio de productos bancarios.
Fecha de publicación: 24/04/2017
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Importante Banco Nacional de primer nivel en proceso de expansión, busca incorporar varios Ejecutivos/as Comerciales especializados en los mercados PYME, en MADRID. Perfil Ejecutivo PYMEs Madrid (3/5 años experiencia): Será responsable de la gestión de una cartera de clientes del segmento de Pymes en una de las oficinas universales de la entidad en Madrid, así como de la captación de nuevos clientes para hacer crecer dicha cartera. Funciones: - Planificar y ejecutar la actividad comercial, de cara a asegurar el cumplimiento de los objetivos marcados por la división comercial, detectar las oportunidades de negocio para así obtener la máxima rentabilidad de la cartera. - Aplicar la política de precios a las operaciones de activo y servicios de los clientes de su cartera. - Decidir las operaciones de activo de acuerdo con el modelo de riesgo vigente, preparar las propuestas de riesgos para presentar al Comité de Riesgos de la oficina, así como asegurar la calidad del seguimiento. Aptitudes y conocimientos deseados: - Titulación Universitaria en ADE o similar. - Nivel alto de inglés muy valorable. - Experiencia en funciones de captación y desarrollo de negocio que actualmente esté desarrollando las mismas en el área de MADRID CENTRO, de 3/5 años en el sector Pymes. - Dominio de productos bancarios. Nivel salarial: En función de valía.
Fecha de publicación: 24/04/2017
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The M&A Analyst will be a key participant in major projects such as M&A and related deals in banking industry, responsible for analysing industry prospects by gathering information, reviewing company fundamentals and financial statements. The M&A Analyst will draw conclusions to help upper-level managers make sound decisions on a deal. Main Duties and Responsibilities: • Conducting analysis and financial forecasts of target companies in M&A transactions; • Carrying out analysis of industry and market prospects; • Working with Marketing & Business and other teams to develop the preferred transaction structures; • Research market conditions and developments to identify and evaluate potential candidates for investment, acquisition or strategic partnership; • Participating in M&A and related transactions, overseeing the negotiation of terms and developing proposals; • Assist the M&A Team Leader in building and maintaining relationship with clients and other financial institutions; • Responsible for seeking the needed advisory and consultancy to ensure proper due diligence, legal review & documentation, tax structuring, etc.; • Draw conclusions to help upper-level managers make sound decisions on a deal. Profile, skills and qualifications requested: • At least 3 years of experience in M&A related sector as an analyst; • Strong analytical skills combined with sales skills and interpersonal, relationship building, and communication skills; • Good Spanish and European market knowledge and corporate business understanding; • Teamwork skills combined with ability to work with minimum supervision reaching required deadlines; • Demonstrate efficient analytical skills in proposing well-founded conclusions; • Ability to interact effectively with all levels of management and clients; • Awareness of the importance of confidentiality, proactivity, autonomy and work flexibility, ability to work in an international environment, adaptable for the company culture and
Fecha de publicación: 20/02/2017
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